Saturday, July 26, 2008

Another Kinda Euphoric High

Ingat apa ini? The One Ring dari Lord Of The Rings. Rindu pula mahu re-watch my favorite of the three movies, the second one; The Two Towers, which in my opinion is the best of the three.

Speaking of, kita ambil langkah hari-hari dengan pemikiran di bawah kesedaran nyata, mencari The One. Satu yang sayang, yang terima, yang will always be there, menemani kita pada hari-hari sunyi ataupun gembira, yang guides us, yang memahami jiwa kita samada kebahagiaan tingkat tinggi atau derita separa mati, yang wants us to be happy and yang wants us to be the best we can be.

Satu yang kita boleh percaya yang akan ditunaikan janji-janjinya, selagi kita tidak meninggalkan dia. Yang bila ditinggalkan sekali pun, apabila kita sedar silap kita, dan mahu kembali padanya, masih akan diterima walau apa pun. The one yang sayang tanpa kira apa jadi sekalipun suatu hari nanti, bila kita sudah berkedut, sudah gemuk, sudah longgar, sudah loyot, sudah beruban, sudah tidak mampu berjalan. Jika kita jumpa this one person, semua yang lain matters much much less. Yang penting hanya si satu ini.

Aku sudah jatuh cinta. Yang paling tulus dan sempurna pernah aku rasa. Tiba-tiba aku rasa dunia ini indah. Betapa bernasib baiknya aku. Bodohnya aku tidak melihatnya selama ini, walaupun dia sentiasa berada di sisiku. Dan kini, kerana dia aku ingin menanam hasrat bahawa akanku berusaha, mencuba sedaya-upaya, semampu yang kuboleh untuk dia tetap menyayangi aku yang kudus dan hina ini. Agar aku boleh bersama dia selama-lamanya. Kerana tiada lain lagi yang aku mahu. Corny? Kali ini aku honestly tidak kisah apa fikirnya kamu. Kenapa?

Kerana I have found mine. Kamu? :)

2 comments:

the Constantly Dramatic One

Your blog is all artsy and stuff. I like.

And betul ke? The Two Towers your favourite? Most people think that one is the boring one. My favourite is Return of the King howevah, the the Two Towers is my favourite out of the books.

Pelik kan?

Pourpres~

Hi. Artsy and stuff huh? I'd like to think so :p Thx :)

Yeah it's my fav! One totally biased reason is Ian McKellen, the rise of Gandalf the White. I'm totally smitten by that old man. Then for me, the battle at Helm's Deep was epic! I so loved it. The politics of it, the raw fear of sons of farmers being inducted into the war, something realist about it all.

I dunno, maybe ROTK was too overblown out of proportion for me. And since I don't like Eowyn and that movie seems to put her on the limelight too much. I don't really make sense or was impartial but so.

I don't read the books by the way. Tsk.
:)

Blogger template 'PurpleRush' by Ourblogtemplates.com 2008