Tuesday, July 22, 2008

He makes the best, richest, bittersweet coffee that would make any potential suitors stick to making JUST tea for the rest of their lives

Along The Beaten Path by Texaswxgirl


I pity you, drivers who had misfortune written in their stars to start their day with an encounter with me. The anti-morning person. Well, if I had slept and woke up in the morning, then I'm a lovely morning person. I'd be chirpy, talkative, smiley, helpful. But my morning's already been disrupted by my sister and brother failing to get ready on time. Them slowpokes fucking annoy me. I rarely go into Inconsiderate Bitch Mode when I drive on highways, but on suburbian tar, with the damn makciks and uncles and bini muda yang mungkin baru dapat lesen, and God knows why, people who find it fun to stroll at 25km/h when kids are rushing to school and adults to work, somehow hog these little roads with lots and LOTS of speed bumps. Them fucking slowpokes annoy me.

Hari ini aku memang pemurah. Sungguh. Langsung tidak kedekut dengan muka ketatku. Kalau biji mata aku boleh pusing 360 darjah rolling at you dayfuckingdreaming too early in the morning, memang aku dah buat 3 pusingan untuk setiap kamu. I hate honking people, because I don't like being honked to. Tapi aku pantang orang yang tidak reti bajet saiz kereta sendiri dan memakan ruang yang tidak diperlukan sehingga mengganggu laluan aku. Irritated Face On. HONK!! Equally ketat-faced Chinese lady turned around and glanced at me, and at the flicks of my wrist I gestured an annoyed wave that says, "MOVE bitch." Ah, sehingga aku rasa tidak sabar untuk melalui hari-hari seperti ini selama 8 tahun seterusnya daripada hidupku sebagai hamba TinyMoney! Kan?

Afterwards, the few cars that annoyed me and resulted in me seething so obviously through my windshield, were courteous enough to raise a hand in apology. And me being, easily appeased as much as I am easily annoyed, can't help but raise a hand and smile in return. Thank goodness, common courtesy is not entirely dead. Now that's done with, all these baby boomers are making me wanna smoke.

Tinggal di suburbia yang tidak jauh dari rimba konkrit, adalah amat leceh aku hendak merokok seorangan di tempat yang aman dan tidak mengganggu ketenteraman orang lain. Tetapi nasib baik, aku jumpa satu spot yang aman tenang dan damai. Kelihatan tupai memanjat pokok pisang, aku melalui lorong di mana kucing-kucing bagaikan penjaga tol, aku duduk bersandar pada railing besi di tebing tinggi atas air yang mengalir separa deras, sambil mendengar burung berkicauan. Angin pagi yang nyaman, aku tutup mata dan hampir menarik nafas dengan dalam-dalam. HAMPIR. Phew. Kerana di seberang longkang besar di mana aku duduk dengan semut-semut yang gatal dengan Nescafe aku ini, adalah sebuah loji. Haha. Tetapi loji itu tak berbau kuat, dan terdapat banyak pokok-pokok berbunga warna putih dan bunga pulut yang membuatkan aku lihat kontra, keamanan dan kecantikan di keliling air proses tahi. Ironic. Tapi nak buat macam mana, nasib orang suburbia.

Sialan. Dengan aku asyik melihat benda-benda menarik yang hanyut sekali dalam air longkang itu, aku terfikir tentang makciks dan pakciks yang telah aku tayangkan sifat kurang ajarku. Aku menyesal. Kerana mereka ini jiran-jiran, barangkali hendak bertemu seperti ketika solat terawih dan events surau adalah tinggi. Selain itu, yang aku menyesal sekali, mereka ini mungkin punya anak yang hot, yang mungkin otaknya cukup tak center untuk jatuh hati pada perempuan bersindrom Tourette, cantik menarik tertarik dan sedikit mereng ini dimasa hadapan. Hancurlah pertemuan dengan ibu bapa kali pertama kedua nanti!

Relax, says another voice. They probably would be so fucking senile and half-blind by the time YOU will get a man who'd take you back to their parents, that they won't even recognize you.

Eh, eh dia ni, kurang ajar sungguh. Ah betul juga. Sebatang lagi mari.

0 comments:

Blogger template 'PurpleRush' by Ourblogtemplates.com 2008