Friday, September 5, 2008

bidadari, sayapmu patah!

MANADE AKU MARAH NGAN BLOGGER. Sket pon tak. Cibai. Ape punya draft feature kalau kau ilangkan semua gambar yang aku dah upload dan text berjela-jela aku dah tulis bongok?! Kau ingat sekejap ke aku nk upload gambar banyak-banyak dengan internet aku yang cam haram ni? Kau ingat tak berpinar ke mata aku browse beribu-riban gambar aku carik gambar aku nak? BUDUH. Sabar. Tarik nafas. Jangan lepas. Haha.

Entry kamera pinhole aku hilang. I will redo it bila rajin. Mungkin lepas aku develop gambar ke. Ntah jadi ke tak my half assed attempt at making a pinhole camera.

Member aku buat aku down ngan argument merepek yang aku sebagai seorang jagung suka take to heart sebab aku kesah sangat apa orang yang berstatus member yang direspect fikir pasal aku. Tapi nasib baik dia pandai pujuk dan melawak balik, dan mengatakan Ketua Hakim Negara kalau dibandingkan dengan aku, aku lagi penting dalam hidup dia. Duhh, mmg la, kenal pulak ketua hakim tu ngan kau. Tapi being me, senang tercalar, senang juga diappease. He was nicer all the way, cuma ada sikit-sikit memerli sana sini yang aku buat dondo je sebab dia tua bangka. Aku baru notice orang yang rajin melayan aku di YM adalah kawan-kawan lelaki berusia 26 tahun ke atas. Kenapa ya?

Aku pelupa. Suis lampu dan kipas rumah aku banyak sangat(mak aku ade fixation dengan lampu), aku tak mampu nak ingat mana satu untuk mana, walaupun dah almost 3 years mungkin, aku duduk di sini. Maka dari aku cuba satu persatu suis, aku akan berjalan dari satu ruang ke ruang yang lain dalam gelap, total darkness, hanya dengan kebiasaan aku dengan rumah sendiri. Tetapi ada salah satu idiot di kalangan adik-adik aku, telah meletakkan one STOOL in the middle of the fucking hallway, for God knows why I can't even comprehend. Hanya kerana selepas guna tak reti nak simpan balik walaupun I've berrated them over and over again about the properness I expect from them. Terbaiklah kena lutut dan tulang kering aku. Dan melayang ayat aku "Akai tu kalau setakat buat hiasan baik campak dalam loji taik!" entah kepada adik aku yang mana satu pun aku tak kesah dah, sebab sakit teramat semua kena maki. Aduh jagung, mana pergi sabar kau?

Kebiasaannya aku akan bawa sejadah ke solat tarawih, big one. Aku akan berkongsi dengan sesiapa sahaja kerana memang rasa itu pun yang patut dibuat. Or kalau aku berpindah ke saf depan yg sudah ada sejadah, aku tinggalkan sejadah itu dibelakang untuk sesiapa saja pakai. Aku takkan ambil juga sejadah aku kehadapan dan put it over somebody else's sejadah, kan ke kurang bersih jadinya sejadah orang kalau aku tindih dengan the base of my sejadah. Aku juga tak sampai hati dahi orang lain getting carpet burns sedangkan aku pula bertindih sejadah kat sini. Tapi makcik, kalau kau nak buat macam tu, sila lah, sejadah engkau kan. Cakap la awal-awal dari kau tindih sejadah aku, boleh juga aku angkat sejadah tu pass kat member sebelah kau. Alamak off topic.

So biasanya aku bawa dengan niat nak berkongsi saja dengan sesiapa yang tak bersejadah, because I feel it's just the appropriate thing to do. Tak pernah aku mengharapkan appreciation. But one very nice lady made my day today. After 8 rakaat, just after doa, she tapped me and said thank you. Aku blur separa mati memula, like ha? Apa aku buat? I think she saw the extreme blurness, so she smiled and pointed to the sejadah. AWWWW. So sweet. Rasa macam nak bawak balik akak ni buat jadi penghibur hati. Setelah berhari-hari menahan sabar dengan makcik-makcik yang macam tak pernah belajar etiquette rapatkan saf (reti nak duduk bawah kipas saja), serta realizing yang aku agak OCD apabila sangat terganggu melihat sejadah yang tidak parallel dengan carpeting, ada satu hamba Allah made it all okay with just 2 words and a smile.

Aku pergi lepak afterwards di Rumah Kopi Taipan dengan berbaju kurung ungu. Sebab rasa dah lambat malas nak tukar baju. Kena gelak dengan member seround. Haha, tak apa, aku rasa aku comel. Bila lagi kau nak tengok aku pakai baju kurung kan? Sekali setahun je mungkin. :p


6 comments:

Shah Baharudin

u look 20 years older, getting ready to scold some kid for some reason. DOes this count as mengutuk? Tak kutuk, but u really do look like a makcik ready to scold someone, dgn one tangan on pinggang, one dah tarik nak backhand orang

Felicia F. Ramzi

pourpres : sabau, bulan posa ni mengujiiiii..besar pahala bersabar tau..sebab tu i kutuk u sikit je, tapi sebenarnya sgt sayang kat u [lame] hahahah. no really, just ignore orang tua di masjid dan lain kali, jadikanlah sejadah dia as the base of your sejadah..muahaha.. [viewer's discretion]:P

Pourpres~

Shah: NANI??!! Haha. Tak kesah la tua 20 tahun pon. You come back here first see how I look. Pictures lie.
I was ready to scold my sister si pengambik gamba. Not mengutuk. Kutuk is dengan niat menghina dan with malice. Tgh menghina ka?

Felish: Sayang I? Did you type that right? Hahaha. Sarkastik ke? Haha. Tu la dia, menguji lebih. And I kena cakar kucing kat surau hari tu. Dem kucing, I sorang yang bagi attention kat dia kot, dia betray I. Akak-akak kat surau yang tgh makan moreh bleh gelak tersipu2 kat i. Chist. Sabar le tahan pedih.

Felicia F. Ramzi

Pourpres : mesti u kacau 'nonot' dia kot, tu yang kuceng tu jadi hot temper kot..

A. Aini

weh, one time nanti i nak berbuka kat subang dengan kamu-kamu. kite gi terawikh ramai-ramai jom.

Pourpres~

I tak sentuh pon kucing tu! Acah-acah nak jentik je sebab dia kacau orang makan!

Mari B, let's now jom.

Blogger template 'PurpleRush' by Ourblogtemplates.com 2008