Saturday, September 6, 2008

Di mana ocehan di jalan lebih berharga dari renungan tenang di kamar

Aku bosan dengan blog sendiri. Maka aku memulakan langkah-langkah mengubah layout. Keyword sini. Memulakan. It's not done yet. But we'll see how it goes. Macam nak menambah links lagi tapi tetiba malas. Header picture is of my Phuket captures.

Aku notice bapa aku pun kadang-kadang macam adik-adik aku. Masuk bilik aku, duduk diam-diam atas kerusi merah aku. Atau baring atas katil adik aku yang sentiasa vacant. Sekali-sekala tanya soalan, padahal mereka semua tahu kalau aku depan iDaniel aku memang boh layan dunia fizikal. Rindu aku la tu. Aku pula bukan dalam mood merindu orang pula.

Aku tetiba perlukan rokok. Dada berkecamuk terasa rimas membakar. Nasib badan, ada yang sedang berhuha di mamak pukul 2 pagi, si kaki makan yang kurus. She bought me a pack (14 je, 20 tak mampu dah). Aku duduk di porch dengan segelas air tebu, terasa rimas bagaikan ada saka yang mengganggu, merentap-rentap.

Kebiasaannya aku kata aku bencikan sesuatu, yang aku benci itu yang datang. Seperti aku bencikan kucing. Datang seekor anak kucing yang pathetic. Yang aku tak sampai hati nak berlaku kejam dan get rid of it. Yang aku biarkan adik-adik aku get attached to. Yang aku biarkan tidur atas dada aku. Yang aku biarkan dia jadi peneman malam-malam aku tak boleh tidur. Yang akan sama-sama tonton televisyen macam dia faham saja drama bersiri di Astro tu.

Mata dia best, itu pasat wa panggil Molat

Yang dah kenal aku mesti dah muak dengar cerita ini. Tapi again, malam ini aku rindukan Molat. Malam aku mahu teman. Malam aku rasakan aku tiada siapa. Malam yang aku tidak mahukan sesiapa in particular. Malam yang aku bukan mahu suara orang, tetapi tubuh halus yang suam seekor mamalia di leher aku. Malam ini aku rindukan Molat yang kurus, diam, manja dan suka tidur atas buku dan badan aku. Yes, the same stupid kitten yang membuatkan bilik aku unsanitary enough to make me sleep on the sofa for a week. Sheesh. Maybe I need a new cat again.

Tapi, aku nak Molat.

Gaaarrghh, jangan kacau aku tidur lah

Cukup sekali patah hati kerana seekor haiwan yang tidak erti berbicara pun. Aku benci kucing. Aku benci teman yang suke mengerekot di ruang antara bantal dan leher aku, membuatkan aku bantal peluk yang gargantuan. Aku benci teman yang sentiasa ada. Aku benci teman yang hanya teman dalam diam, biar hati kosong masing-masing bersuara dalam malap kerdipan bintang 3 pagi. Aku benci teman yang aku hanya perlu beri satu pandangan, dan tarik aku dan biarkan aku tangiskan kecamuk ini keluar. Aku benci teman yang tahu, esoknya aku akan kembali tersenyum seperti biasa, tangisan ini hanya dendam yang terlupa hendak dibuang. Aku benci teman yang akan ingatkan aku, You're okay. Aku benci kucing.

Tapi dalam tenang malam, angin sejuk menyapa muka, aku tahu aku berteman. Dan teman itu berkata, sudahlah dengan airmata kau. Sudahlah dengan dunia kau. Sudahlah dengan mencari yang fana untuk merawat yang ghaib. Kembali pada Nya.

Langsir Mangkuk Molat

10 comments:

Anonymous

wah..u rindu molat lagi? ape kes..hehe..nih layout ni dah siap lom nie..its good to have a change once in a while..hehe..

47

beautiful new header!

sandy beach, rolling waves and cotton candy clouds :)

Pourpres~

Polar Bear: Molat best. Okay la ape, rindu sekali setahun. Blegh. Hehe. Yeah sebab I cepat bosan. The major things are done, lain are minor tweaking yang not yet take place.

47: I think so too, Thanx! Nak go back to Phuket!

Felicia F. Ramzi

mintak kucing tu

iqanabeera

i memang benci kucing.

as in, memang benci. the kena-duduk-bersila-atas-kerusi-bila-pergi-kedai-makan benci.



em, ok la. takut actually. haha.

Pourpres~

felicia: mintak Molat. Hahahaha. Kucing=leceh.

iqanabeera: Hahaha sengal. I used to takut, to the adult ones. Sebab mereka gila. Dan garang.

I have a friend yang takut kucing. As in the kena-melompat-dan-merengek-and-mintak-org-halaukan punya takut.

Haha

Felicia F. Ramzi

sebut pasal takut kucing, i have a fren dulu yang tuhan segala penakut kucing. Kucing tu sikit punya jauh 800km kot,[muahahaha] dia dah melolong mintak tolong. kucing pandang pun tidak.. elok je baring situ no feeling. Yang gila meroyan nya, my fren !

A. Aini

i teringat about zaman hostel dulu, i ngan sri bawak kucing masuk bilik and u were sleeping on ur bed. baru je i sebut tu sri 'if kucing ni terlepas, lompat atas ash, tak ke kelakar' and wth, it did exactly that. ahahahahahahahahah. your scream was fucking priceless.

u buat i rindu totti. babi u.

Felicia F. Ramzi

i pon tetiba rindu kat kucing gendut u tu..what was it that i called him last time? ToTTo?

Pourpres~

dem that was a rude awakening b, the damn cat lompat atas i waktu i tdo, seb baik bukan lemah jantung. Alalala, salah you cat people juga I give chance to Molat. :(

kucing gendut yg suka hop mcm senget tu name dia Totti lah Felicia. There's this one time klaka gila, B balek nasi lemak bersepah2. And she asked sape punya kerja ni. TOTTI!!!

And it came with kekantoian gila, the mulut merah dengan sambal. Hahahaha. Rindu Totti gila gak

Blogger template 'PurpleRush' by Ourblogtemplates.com 2008