Tuesday, August 5, 2008

Marilah mengimport puisi dari yang lama ke yang baru ini


Satu kala dahulu, ada seorang kawan bercerita, tentang pengalaman bercrush. I don't typically have crushes. Aku crush on Xperia X1, iPhone 2.0(mobiles), Sanzo, Kenshin, Soujiro, Daisuke dll (manga/anime), Morpheus, Artemis, blabla(books), movies(banyak sangat), M6, CLS 55 AMG, Ferrari 360 Modena F1 Spyder, Bentley Continental GT Diamond, ah well, tak perlu nak emphasizekan lagi betapa materialistik dan superficialnya aku, tapi let's not lie. Curves dia aesthetics. Siapa tak suka benda cantik kan? Tak payah la hipokrit. Ah, ADD sungguh. So pengalaman bercrush. Memula jatuh cinta.

"Best tau, bila kau dah start flirt-flirt, pastu cam ko cam tgh gila fikir, dia suka aku ke tak ni? Ishk macamane nak buat ni? Apa dia buat hari ni? Dia keluar dengan siapa? Perempuan ke? Asal dia online tapi tak buzz aku?"

Okay, exaggerated, tapi malas nak buat conversations of different sessions with other people juga. Tapi, uhh... best? Aku yang Maso ni pon dengar tak rasa best. Something wrong ngan aku kah? Macam seksa tak senang duduk saja. I know, sebab a few years ago ada one moment lapse of insanity and aku terdevelop crush pada orang yang tak sepatutnya. Biasalah belum reti separate the physical dan emotional lagi waktu itu. Bukan setakat tak senang duduk, agak sengsara. And aku tak boleh jawab soalan tu. Sebab somehow kalau ada something going on dengan people, aku skip banyak step, and somehow semua feelings tu tak cross my chest. Logic tak?

Yang aku rasa bestnya, adalah seperti ini. Typically ini Step 1 dalam crushing bagi semua orang.

Eh, bestnya ada orang boleh dengar aku membebel bila no one else cares.

Eh bestnya dia pon suka benda ni.

Ah bestnya, dia sangat-sangat bijak.

Ah bestnya, English dia lunak, accent dia sedap, vocabulary dia vast(in a non-berlagak poyo way).

Eh bestnya, menarik, tak pernah aku tengok orang makan benda itu macam ni.

Ah bestnya, comel gila suara dia gelak.

Ah bestnya he's hilarious.

Ah bestnya, dia jealous aku kiss/peluk/tidur/lapdance/*insert sensitive indiscretions here* dengan jantan lain.

Ah bestnya, dia tahu inside joke Calvin and Hobbes!
(so this is tipu, sebab kalau ada yang sama cinta C&H macam aku, aku dah kauk dan simpan the poor guy in my pocket).

The obsessing part that comes afterward? Step 2. Bila sudah sangkut. TAK BEST. Cukup sekali rasa. The Bastard tak berapa dikira sebab Step 2 ini datang selepas aku dah dapat dia. So tak ada obsess mane. But kita tengah cakap pasal normal relationships okay. The boy meet girl, girl meet boy crap shit ones. Sebab tuh aku skip a few steps ke step 5 or 6, or 7, or 10, baru the good parts. Lepas tu aku skip lagi, step 3, 4. Merajuk, memujuk, dipujuk. Aku tak reti pujuk. Dots don't connect here. Aku hanya reti say sorry, manja, gedik dan kemudian aku kerek-kerek semula. That's how we, The Setans roll. And that's not always everybody's currency. Skip steps 8 and 9, memarahi dan dimarahi. Kalau tak hit home, biasanya aku tak bother. Dan menjadi kepantangan kalau good mood aku dipotong oleh orang yang sedang bad mood. Misery kan loves company, so aku pun diheret ke gaung mereka sekali. Snap. Tapi sini masalah sikit sebab aku manja dan spoilt and has a very serious superiority complex. Kau rase diktator kalau kena marah apa jadi? Fascism dan massacre lah pun kan. :p

So uhmm, my way tak normal kah? Not in this day and age really, who's to say what's right or normal anyway. Tapi bukan semua boleh terima. This is why things tend to become complicated. Menyesal? Tak sangat. I rarely regret things. All roads kan lead to Rome. Kenapa mahu regret? At least aku cuba skip the leceh parts? Go straight to the fun parts? Ignore the irritating parts? Tapi itu bukan cara that was decreed, so kalau kau menentang arus, dan tidak hiraukan the norm, mungkin tidak sampai, atau badan kau lebam dan lenguh by the time sampai. Tetapi kalau mengikut arus yang deras, mungkinkan kita terlanggar batu along the way? So sama-sama sakit juga. Tapi adakah kau akan rasa puasnya triumphing against all odds?

Note. Triumph di sini is open to interpretations, ya know what I mean?

Of course you do.

Ini bukan cerita bercinta. Atau menyundal. Well, mungkin lebih kepada penyundalan, kerana aku mahu all the good stuff and none of the bad. And we all know when bad things start to happen.

0 comments:

Blogger template 'PurpleRush' by Ourblogtemplates.com 2008